top of page

Általános szerződési feltételek (ÁSZF)

I.    Bevezető rendelkezés

1.    Jelen általános szerződési feltételek

 

Nagy Imola egyéni vállalkozó mint szolgáltató
•    Név: Nagy Imola egyéni vállalkozó 
•    Székhely: 1163 Budapest, Veres Péter út 51
•    E-mail: imola@alomtunderalvas.hu
•    Adószám: 48255985-1-42
•    web: https://www.alomtunderalvas.hu/ 
(továbbiakban: szolgáltató) és megrendelő (továbbiakban: megrendelő) között jött létre.

 

2.    Tárhelyszolgáltató: Wix.com Inc. (székhely: 40 Namal Tel Aviv Street, Tel Aviv 6350671, Israel; weboldal: wix.com; e-mail: privacy@wix.com).

 

3.    Értelmező rendelkezések: jelen ÁSZF-ben megrendelő fogyasztónak tekintendő. Fogyasztót jelenti a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 8:1. § 3. pontjában meghatározott személy, azaz a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

 

4.    Az ÁSZF szabályozza szolgáltató és megrendelő kölcsönös jogait és kötelezettségeit https://www.alomtunderalvas.hu/ (a továbbiakban: online áruház) található webes felületen keresztül igénybe vett és/vagy megrendelt szolgáltatások (továbbiakban: szolgáltatások) vonatkozásában. 

 

5.    Az ÁSZF rendelkezései a szolgáltatások igénybevétele/megrendelése esetén a kapcsolódó, jelen ÁSZF-ben rögzített módon létrejött szerződés (továbbiakban: szerződés) elválaszthatatlan részét képezik. Felek a szerződésben a jelen ÁSZF rendelkezéseitől eltérhetnek, amennyiben az eltérést a szerződésben egyértelműen rögzítik.

 

6.    Az ÁSZF-et és a szerződést magyar nyelven kötik meg. 

 

II.    Általános információk a szolgáltatásról és annak díjáról 

 

1.    Szolgáltató csecsemő és kisgyermek alvási szokásaival és azok kialakításával kapcsolatos tanácsadási szolgáltatást ellátó szakértői tevékenységet nyújt. Tevékenysége során teljesítési segédet vehet igénybe. 

 

2.    Az online áruház szolgáltatás kínálatában az egyes szolgáltatásokra vonatkozó információk, beleértve az egyes szolgáltatások árait és főbb tulajdonságait, az adott szolgáltatásokra vonatkoznak. Az online áruházban kínált szolgáltatások árai tartalmazzák az összes kapcsolódó díjat, azzal, hogy a személyes megjelenéssel járó szolgáltatás esetén az utazás költségei a megrendelőt terhelik. A költségeket a felek a szerződésben állapítják meg.  

 

3.    A szolgáltatások árai mindaddig érvényesnek tekintendők, amíg az online áruházban megjelennek. Ez a rendelkezés nem zárja ki a szerződés megkötését egyedileg elfogadott feltételek mellett.

 

4.    Az online áruház kínálatában szereplő szolgáltatások bemutatása informatív jellegű, azaz nem minősül a Ptk. szerinti ajánlatnak, és az szolgáltató nem köteles szerződést kötni ezen szolgáltatások vonatkozásában.

 


III.    Megrendelés

 

1.    A megrendelőnek a szerződés megkötésével kapcsolatban a távközlési eszközök használatával kapcsolatban felmerült költségeit (internetkapcsolat költségei, telefonhívások költségei) a megrendelő maga viseli.

 

2.    A megrendelő a szolgáltató weboldalán elérhető online megrendelőlap (regisztráció [e-mail és jelszó] és fizetés) kitöltésével és beküldésével adhatja le a fizetési kötelezettséggel járó megrendelését a kiválasztott szolgáltatás vonatkozásában, ideértve a személyes közreműködéssel járó szolgáltatás nyújtására vonatkozó szolgáltatás(oka)t, illetve a digitális adattartalomra vonatkozó szolgáltatás(oka)t (virtuális termék). 

 

3.    Megrendelőlap kitöltésével és beküldésével, és a jelen ÁSZF elfogadásával a megrendelő megrendeli a szolgáltatást. A megrendelőlap beküldése ajánlatnak minősül.  A szolgáltatás az online áruház menüpontjai segítségével választható ki. A szolgáltatás, ideértve annak teljesítési idejét, termék felhasználásának idejét, és egyéb lényeges tulajdonságai megismerhető az online áruház menüpontjai segítségével. 

 

4.    A szolgáltató a megrendelési felületen – a megrendelést beküldését megelőzően – biztosítja, hogy a megrendelő az adatainak rögzítése során felmerülő hibákat a megrendelés leadását megelőzően kijavíthassa, illetve a szolgáltató ezúton tájékoztatja a megrendelőt a szolgáltatás áráról, illetve az igénybe vett szolgáltatásról, valamint arról, hogy a megrendeléssel a megrendelő a V.2.2 és V.3.2. pontban foglaltak szerinti elállási jogát elveszti.

 

5.    A megrendelő a meghatározott adatai kitöltése után elküldi a fizetési kötelezettséggel járó megrendelést a szolgáltatónak. Az online megrendelőlapon feltüntetett adatokat a szolgáltató helyesnek tekinti. A megrendelőlap beküldésének és annak érvényességének feltétele a megrendelőlapon található összes kötelező adat helyes kitöltése. A megrendelőlap megküldésével és az ÁSZF kifejezett elfogadásával a megrendelő kijelenti, hogy elolvasta és tudomásul vette a jelen ÁSZF-et és az Adatkezelési tájékoztatót.

 

6.    Szolgáltató a megrendelés beérkezését követően, annak átvételét követően a megrendelőnek a megrendeléskor megadott e-mail címre visszaigazolást küld (ajánlat elfogadása), amelyben 

 

6.1.    átutalásos fizetési mód választása esetén feltünteti a szolgáltatás árát, utalási adatokat, közlemény elvárt tartalmát, valamint az ÁSZF elérhetőségét is megjelöli, mellyel egyúttal visszaigazolja a V.5. pont utolsó fordulatában tett megrendelői nyilatkozatot.  

 

6.2.    kártyás fizetési mód választása esetén a szolgáltató visszaigazolja a megrendelést és az ÁSZF elérhetőségét is megjelöli, mellyel egyúttal visszaigazolja a V.5. pont utolsó fordulatában tett megrendelői nyilatkozatot.    

 

7.    A megrendelőnek átutalással történő fizetés esetén a szolgáltatás díjának maradéktalan megfizetésére, legfeljebb 14 nap áll rendelkezésre. Ezt követően történő díjfizetés esetén a szolgáltató egyoldalúan dönthet a szolgáltatás teljesítéséről azzal, hogy teljesítése hiányában a díjat a megrendelő részére visszatéríti.  

 

8.    Az ellenérték szolgáltató számláján történő jóváírásának időpontjában jön létre a szerződés felek között, azaz nem az ajánlat elfogadásával.  

 

IV.    Fizetési feltételek 

 

1.    A megrendelt szolgáltatások ellenértékét (díját) megrendelő döntése szerint átutalással vagy azonnali kártyás fizetés igénybevételével teljesítheti. 

 

2.    Átutalási fizetési mód alkalmazása esetén a megrendelt szolgáltatások ellenértékét (díját) megrendelő a következő módon és helyre átutalással fizetheti:

 

•    A kedvezményezett neve: Nagy Imola
•    A kedvezményezett számlaszáma: 11600006-00000000-62987994
•    A közlemény rovatba: Megrendelő neve és címe

 

Utalás esetén a megrendelő betartja az érintett elektronikus fizetési szolgáltató utasításait.

 

3.    Kártyás fizetési mód alkalmazása esetén a szolgáltató weboldalán a következő mezőket kell kitöltenie: bankkártyaszám (a kártya előlapján található), név (a kártyán szereplő név), lejárati dátum [év és hónap] (a kártya előlapján található) ellenőrző szám utolsó 3 jegye (a kártya hátoldalán található) Ezt követően a sikeres fizetési tranzakció után zárul le a fizetés folyamata.

 

4.    A megrendelőnek a szolgáltatás díjának megfizetésére vonatkozó kötelezettsége akkor teljesül, amikor a vonatkozó összeg jóváírásra kerül a szolgáltató bankszámláján.

 

5.    A szolgáltató nem igényel előleget vagy más hasonló fizetést a megrendelőtől.

 

6.    A szolgáltató elektronikus számlát állít ki a megrendelőnek. A számlát – eltérő megállapodás hiányában – szolgáltató a megrendelő online megrendelőlapon megadott e-mail címére vagy kapcsolattartási e-mail címére küldi el a megrendeléskor megadott adatokat felhasználva. A számla a vonatkozó jogszabályi feltéteknek megfelel. 

 

V.    Teljesítés 

 

1.    Felek kötelesek a teljesítés során együttműködni, a kapcsolatot folyamatosan tartani. A megrendelő kapcsolattartásának elmaradása miatti szolgáltatás elmaradás nem eredményezi a szolgáltatás teljesítésének késedelmét.  

 

2.    Digitális adattartalommal kapcsolatos szolgáltatások (virtuális termék)

 

2.1.    Szolgáltató az online áruházban megrendelt virtuális termék teljesítésére, azaz a digitális tartalom megrendelő részére történő elérhetővé tételére a szerződés létrejöttét követően eltérő megállapodás hiányában 10. napon belül köteles. 

 

2.2.    A virtuális termék megtekinthetővé válik, feltéve, és azt követően, ha a megrendelő kifejezetten, előzetesen beleegyezik a virtuális termék letöltésébe/megtekintésébe, és a megrendelő e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozik annak tudomásul vételéről, hogy a virtuális termék megérkezésétől számított 14 napon belül történő megnyitás/letöltés megkezdése esetén elveszíti a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ában foglalt felmondási jogát. Egyértelmű nyilatkozatnak minősül a díj megfizetése.  

 

3.    Személyes közreműködés igénylő szolgáltatások

 

3.1.    Szolgáltató a webes felületen keresztül megrendelt személyes közreműködést igénylő szolgáltatást a megrendelővel egyeztett időben, módon és ütemezésben teljesíti, azzal, hogy a teljesítés elsődleges módja online. Szolgáltatás megkezdésének minősül a szolgáltató és a megrendelő közötti első kapcsolatfelvétel. 

 

3.2.    Megrendelő elállás helyett indokolás nélküli felmondásra jogosult. Felmondási jogát a szerződés megkötésének napjától számított 14 napon belül gyakorolhatja. Felmondási jogát nem gyakorolhatja szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében az igénybe venni kívánt szolgáltatás egészének teljesítését követően, tekintettel arra, hogy a szolgáltató a teljesítést a megrendelő kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.

 

3.3.    Amennyiben a V.3. pontban foglalt szolgáltatás részét virtuális termék is képezi, úgy arra a V.2. pont irányadó. 

 

3.4.    A szolgáltató a szolgáltatások teljesítése során kizárólag a legjobb tudása és szakértelme alapján történő teljesítésért és az előre meghatározott dokumentumok megküldéséért vállal felelősséget, míg a szolgáltatása teljesítése során a szolgáltatás jellegéből adódóan az eredményért való felelősségét kizárja.  

 

3.5.    A szolgáltató a szolgáltatás ellenértékre akkor is jogosult, azt visszatéríteni nem köteles, ha a szolgáltatása nem vezetett eredményre.

 

VI.    Kapcsolattartás

 

1.    A Felek a kapcsolatot elsősorban írásban, illetve személyes közreműködést igénylő szolgáltatás során online-n, illetve külön megállapodás alapján személyesen tartják. A felek között írásbelinek minősül az szolgáltató jelen ÁSZF-ben rögzített e-mail címére megküldött elektronikus levél (e-mail), illetve a megrendelő megadott e-mail címére megküldött elektronikus levél (e-mail).

 

VII.     Személyes adatok

 

1.    A személyes adatok védelméről valamint a személyes adatok kezelésének körülményeiről részletesebb információkat az Adatkezelési tájékoztatóban talál. Az adatkezelési tájékoztató a jelen Általános Szerződési Feltételek 1. sz. mellékletében rögzített és az ÁSZF elválaszthatatlan részét képezi.

 

VIII.    Elállás és felmondás 

 

1.    A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében a fogyasztónak minősülő megrendelő indoklás nélkül elállhat a vásárlástól a virtuális termék elérési lehetősége, de annak megnyitása előtt az elérési lehetőség biztosításától számított 14 napon belül. A személyes közreműködést igénylő szolgáltatások esetén a megrendelő elállás helyett indokolás nélküli felmondásra jogosult, figyelemmel a V.3.2. pontra. 

 

2.    A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletben foglalt elállás esetén a szolgáltatás ellenértékét a szolgáltató visszatéríti a megrendelőnek; felmondás esetén a szolgáltatásból fennmaradó és felmondás miatt nem teljesített szolgáltatások ellenértékét arányosan a szolgáltató a megrendelő részére visszatéríti. 

 

3.    Szolgáltató jogosult a személyes közreműködést igénylő szolgáltatások rendes és indoklás nélküli felmondására, a felmondás annak közlésével hatályosul. A jelen pont szerinti felmondás esetén a vállalt szolgáltatás felmondás miatt nem teljesített részével arányos díjat szolgáltató visszatéríti. Megrendelő a szolgáltatás felmondására nem jogosult, ide nem értve a VIII. 1. és 2. pontban foglaltakat.

 

4.    Szolgáltató jogosult azonnali hatállyal felmondani a szerződést (e-mail), amennyiben valószínűsíti, hogy a szolgáltatás eléréséhez szolgáló belépési adatokat a megrendelő harmadik személynek átadta. A szolgáltató azonnali hatályú és indoklással ellátott, megrendelőnek felróható okra visszavezethető, írásbeli (e-mail) felmondása esetén a már megfizetett szolgáltatás ellenértékének megrendelő általi visszakövetelése kizárt. 

 

5.    A fogyasztónak minősülő vásárló elállási/felmondási jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján a szolgáltató részére történő e-mail megküldésével, illetőleg a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. számú mellékletében található nyilatkozatminta felhasználásával gyakorolhatja. 

 

IX.     A kellékszavatosságról szóló tájékoztató

 

1.    Amennyiben a szolgáltatás tekintetében értelmezhető, a kellékszavatosságról szóló tájékoztató a 2. sz. mellékletben található. A termékszavatosság és a jótállás a szolgáltatás vonatkozásában nem értelmezhető. 

 

X.     Peren kívüli vitarendezés

 

1.    Amennyiben szolgáltató és megrendelő között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak rendelkezésre:

 

2.    Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál: Jogszabálysértés esetén a fogyasztó (megrendelő) az illetékes kormányhivatal eljárását kezdeményezheti. Az eljárás lefolytatására a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye, ennek hiányában értesítése címe szerinti kormányhivatal vagy az a kormányhivatal jogosult, melynek területén a jogellenes magatartást elkövették. A kormányhivatalok elérhetősége: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek 

 

3.    Békéltető Testület eljárásának kezdeményezése: amennyiben az szolgáltató a panaszkezelési tevékenysége nem a megrendelő fogyasztó megelégedésére történt, vagy a megrendelő fogyasztó panaszát szolgáltató elutasította, a területileg illetékes Békéltető Testületek ingyenes eljárását igényelheti. Az eljárás megindítására a fogyasztónak minősülő megrendelőnek a lakóhelye, vagy tartózkodási helye szerint illetékes megyei kereskedelmi kamara által működtetett Békéltető Testület elérhetőségein kell eljárást kezdeményeznie. A megyei szervezetek listája elérhető többek között a www.bekeltetes.hu oldalon.

 

4.    A szolgáltató székhelye szerint illetékes Békéltető Testület a Pest Megyei Békéltető Testület

 

•    Székhely: 1055 Budapest, Balassi B. u. 25. IV/2.
•    Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf. 81.
•    Telefonszám: (1) 792 7881
•    E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu 
•    Honlap: www.pestmegyeibekelteto.hu

 

XI.     Záró rendelkezések

 

1.    A szolgáltató és a megrendelő közötti minden megállapodásra Magyarország törvényei az irányadók. Ha a szerződés által létrehozott kapcsolat nemzetközi elemet tartalmaz, akkor a felek megállapodnak abban, hogy a köztük fennálló jogviszonyt a magyar jog szabályozza.

 

2.    A szolgáltató weboldalának minden joga, különös tekintettel a tartalom szerzői jogaira, beleértve az oldalelrendezést, fényképeket, filmeket, grafikákat, védjegyeket, logókat és egyéb tartalmakat és elemeket, a szolgáltatót illet. Tilos a weboldal, illetve a szolgáltatás során a megrendelő rendelkezésére bocsátott anyagok vagy annak bármely részének másolása, módosítása vagy egyéb használata, online felülethez történő hozzáférési adatok átadása az szolgáltató írásbeli beleegyezése nélkül. Az online áruházban megjelenített valamennyi tartalom (szolgáltatás-, termékleírás, szöveg, kép, grafika stb.), illetve a szolgáltatás teljesítése során rendelkezésre álló és/vagy kialakított tartalom szellemi alkotásnak minősül, így szerzői jogvédelem alatt áll, a szerzői jog jogosultja a szolgáltató vagy általa megjelölt harmadik személy. Bármely tartalom engedély nélküli másolása, sokszorosítása vagy egyéb módon történő felhasználása a szerzői jog megsértésének minősül, így az tilos. 

 

3.    A szolgáltató nem felelős az online áruház harmadik fél általi beavatkozásából eredő hibákért, vagy annak rendeltetésellenes használatából eredő hibákért. Az online áruház használata során a megrendelő nem használhat olyan eljárásokat, amelyek hátrányosan befolyásolhatják annak működését, és nem végezhet olyan tevékenységet, amely lehetővé teheti őt vagy harmadik feleket, hogy beavatkozhassanak, vagy használhassák az online áruházat alkotó szoftvert vagy más alkatrészeket, és használhassák az online vagy annak alkatrészeit vagy szoftverét oly módon, hogy az ellentétes legyen a céljával.

 

4.    A szerződés elektronikus úton, nem írásban megkötött szerződésnek minősül, elektronikus úton kerül iktatásra, és a későbbiekben hozzáférhető. A szerződést, beleértve az jelen üzleti feltételeket is, az eladó elektronikus formában archiválja.

 

5.    A szolgáltató fenntartja magának a jogot, hogy a jelen ÁSZF-et bármikor egyoldalúan módosítsa. A módosított rendelkezések az azok hatályba lépését követően leadott megrendelésekre alkalmazandók. Az ÁSZF egyes rendelkezéseinek érvénytelensége nem érinti az ÁSZF érvénytelenségi okkal nem érintett egyéb rendelkezéseinek érvényességét. Jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekben a Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az Információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2011. évi CVIII. törvény rendelkezései irányadók.

 

Ezek a feltételek hatályba lépnek 2025. 01.01. napján. 

 

1. sz. melléklet – adatkezelési tájékoztató

 

1.    Bevezetés

 

Az Általános Adatvédelmi Rendelet (az Európai Parlament és a Tanács 2016/679 rendelete, a továbbiakban: GDPR) előírásainak megfelelően a Nagy Imola egyéni vállalkozó mint adatkezelő az alábbi tájékoztatást nyújtja a Nagy Imola egyéni vállalkozó által üzemeltetett www.alomtunderalvas.hu weboldallal (továbbiakban úgy kerül hivatkozásra, mint: Weboldal) kapcsolatosan folytatott adatkezelésről a weboldalt felkereső és azon digitális adattartalomra irányuló szolgáltatást (virtuális termék) vagy egyéb szolgáltatást vásárló természetes személy felhasználóknak (a továbbiakban úgy kerül hivatkozásra, mint Felhasználó). 

 

2.    Az Adatkezelő neve és elérhetőségei

 

Adatkezelő neve:     Nagy Imola egyéni vállalkozó
Székhely:         1163 Budapest, Veres Péter út 51
Adószám:         48255985-1-42
Email:         info@alomtunderalvas.hu
(továbbiakban úgy kerül hivatkozásra, mint: Adatkezelő)

 

Az adatkezelő által nem került kinevezésre adatvédelmi tisztviselő. 

 

3.    A Weboldal adatkezeléseinek céljai, jogalapja, kezelt adatok köre, adatkezelés időtartama, címzettjei:


3.1.    Felhasználóra vonatkozó adatkezelés szolgáltatás rendelése esetén

 

3.1.1.    Adatkezelés célja: megrendelés teljesítése a Felhasználó és az Adatkezelő közötti szerződéses kapcsolatból eredő jogok és kötelezettségek gyakorlása; megrendeléshez szükséges személyes adatok feldolgozása, amelyek a megrendelés/szolgáltatás sikeres teljesítéséhez szükségesek

 

3.1.2.    Adatkezelés jogalapja: A szerződés teljesítéséhez szükséges (GDPR 6. cikk (1) bek. b) pont)

 

3.1.3.    Kezelt adatok köre: Teljes Név, telefonszám, e-mail cím, számlázási és fizetési adatok

 

3.1.4.    Adatkezelés időtartama: A szerződés megszűnését követő 5 év, kivéve a számlázási adatokat, amely esetben 8 év. (Lásd a 3.3. pontot bővebben)

 

3.1.5.    Adatkezelés címzettjei: A személyes adatokat olyan alvállalkozók részére továbbíthatjuk, amelyek részt vesznek a termékek, szolgáltatások nyújtásában azok kifizetésének teljesítésében vonatkozó szerződés alapján.

 

3.1.6.    Az adatszolgáltatás alapja/elmaradásának következményei: A kötelezően megadandó adatok hiányában az Adatkezelő nem tudja az Ön által igénybe venni kívánt szolgáltatást nyújtani, tehát nem tudja például a szolgáltatást teljesíteni.

 

3.2.    Direkt marketing célú adatkezelés esetén 

 

3.2.1.    Adatkezelés célja: gazdasági reklámot is tartalmazó e-mail hírlevelek küldése az érdeklődők részére, tájékoztatás az aktuális információkról, aktuális Adatkezelő tevékenységét érintő témákról, akciókról, direktmarketing tartalmú megkeresések, személyre szóló ajánlatok készítése, kapcsolattartás.

 

3.2.2.    Adatkezelés jogalapja: az érintett önkéntes hozzájárulása (GDPR 6. cikk (1) a) pont). 

 

3.2.3.    Kezelt adatok köre: imola@alomtunderalvas.hu

 

3.2.4.    Adatkezelés időtartama: a felhasználó hozzájárulásának visszavonásáig (leiratkozás esetén az adatok törlése 72 órán belül megtörténik)

 

3.2.5.    Adatkezelés címzettjei: A személyes adatokat olyan alvállalkozók részére továbbíthatjuk, amelyek részt vesznek a termékek, szolgáltatások nyújtásában azok kifizetésének teljesítésében vonatkozó szerződés alapján.

 

3.2.6.    A direkt marketing üzenetek továbbításához adott hozzájárulás visszavonását és a jelen pontban foglalt személyes adat(ok) törlését vagy módosítását az alábbi elérhetőségeken lehet kérni: (i) e-mail útján a  info@alomtunderalvas.hu címen, továbbá (ii) postai úton az Adatkezelő részére a 1163 Budapest, Veres Péter út 51. címre küldött postai küldeménnyel; (iii) hírlevélben rögzített „Leiratkozás”-ra kattintva. 

 

3.2.7.    Az adatszolgáltatás alapja/elmaradásának következményei: az érintett nem kap hírlevelet, illetve az abban foglalt információkhoz nem jut hozzá.

 

3.3.    Számlázási adatok megőrzése

 

3.3.1.    Adatkezelés célja: Szolgáltatások ellenértékének számlázása

 

3.3.2.    Adatkezelés jogalapja: Az adatkezelőre vonatkozó jogi kötelezettség teljesítése (GDPR 6. cikk (1) bek. c pont)

 

3.3.3.    Kezelt adatok köre: Név, cím, számlázási és fizetési adatok;

 

3.3.4.    Adatkezelés időtartama: a számvitelről szóló 2000. évi C. törvényben meghatározott bizonylatok megőrzésére vonatkozó határidőig, tehát 8 évig. A személyes adatok megőrzési idejének lejárta után az adatkezelő törli a személyes adatokat.

 

3.3.5.    Adatkezelés címzettjei: A személyes adatokat olyan alvállalkozók részére továbbíthatjuk, amelyek részt vesznek a termékek, szolgáltatások nyújtásában azok kifizetésének teljesítésében vonatkozó szerződés alapján, e-shop üzemeltetési szolgáltatásokat és egyéb szolgáltatásokat nyújtanak az online áruház üzemeltetésével kapcsolatban, egyéb marketing szolgáltatásokat nyújtanak. Az Adatkezelő személyes adatokat harmadik országba nem továbbít.

 

3.3.6.    Az adatszolgáltatás alapja/elmaradásának következményei: A kötelezően megadandó adatok hiányában az Adatkezelő nem tudja az Ön által igénybe venni kívánt szolgáltatást nyújtani, tehát nem tudja például a szolgáltatást teljesíteni.

 

4.    A Felhasználó, mint az adatkezeléssel érintett természetes személy jogai illetve azok érvényesítése

 

4.1.    A Felhasználók, mint érintettek jogai
Az adatkezelés érintettjét, az alábbi jogok illetik meg a személyes adatok kezelésének vonatkozásában:

 

4.1.1.    Hozzáférés joga: az érintett jogosult arra, hogy az Adatkezelőtől tájékoztatást kérjen arról, hogy személyes adatai kezelése az Adatkezelőnél folyamatban van-e. Az érintett jogosult az Adatkezelő által kezelt személyes adataihoz hozzáférni. Az Érintett jogosult továbbá hozzáférni azokhoz az információkhoz is, melyeket jelen tájékoztató tartalmaz. (GDPR 15. cikk alapján)

 

4.1.2.    Helyesbítéshez való jog: az érintett jogosult arra, hogy az Adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül helyesbítse a rá vonatkozó pontatlan személyes adatokat, vagy a hiányos személyes adatok kiegészítését kérje. (GDPR 15. és 18. cikk alapján)

 

4.1.3.    Törléshez (“elfeledtetéshez”) való jog: az érintett jogosult arra, hogy kérésére az adatkezelő indokolatlan késedelem nélkül törölje a rá vonatkozó személyes adatokat. Törlési kérelem esetén az Adatkezelő megvizsgálja, hogy az adatkezelésnek mi a pontos jogalapja (van-e a hozzájáruláson kívül más jogalapja), és ha a törlés feltételei fennállnak, törli az adatokat. Törlés esetében az Adatkezelő gondoskodik arról, hogy mindazok töröljék az adatokat, akikhez az adat az Adatkezelőn keresztül eljutott. (GDPR 17. cikk alapján)

 

4.1.4.    Korlátozáshoz való jog: az érintett jogosult arra, hogy az adatkezelés korlátozását kérje, ha vitatja az adatkezelés pontosságát, jogellenes adatkezelés esetén az adatok törlését ellenzi, az adatkezelőnek már nincs szüksége az adatra, de az érintett igényli azokat jogérvényesítés céljából, vagy az érintett a tiltakozási jogával ért az adatkezelés ellen. A korlátozás feloldásáról az Adatkezelő az Érintettet előzetesen tájékoztatja. Az Adatkezelő tájékoztatja valamennyi címzettet a korlátozásról, akivel a személyes adatot közölték.

 

4.1.5.    Adathordozhatósághoz való jog: az érintett jogosult arra, hogy a rá vonatkozó személyes adatokat tagolt, széles körben használt, géppel olvasható formátumban megkapja, ezeket másik adatkezelőnek továbbítsa (vagy továbbíttassa az adatkezelővel, ha ez technikailag megvalósítható). Ez a jog abban az esetben illeti meg az érintettet, ha az adatkezelés hozzájáruláson vagy szerződésen alapul és az adatkezelés automatizált módon történik. (GDPR 20. cikk alapján)

 

4.1.6.    Tiltakozáshoz való jog: az érintett jogosult arra, hogy saját helyzetével kapcsolatos okokból bármikor tiltakozzon az adatkezelés ellen, ha az közérdekű vagy az adatkezelőre ruházott közhatalmi jogosítvány keretében végzett feladat végrehajtásához szükséges, vagy ha az adatkezelés jogalapja az Adatkezelő vagy harmadik fél jogos érdeke (ideértve a profilalkotást is). (GDPR 21. cikk alapján) Az Adatkezelő direkt marketing (hírlevél, reklámajánlatok küldése) és profilalkotási tevékenységével kapcsolatban az érintett bármikor tiltakozhat.

 

4.1.7.    Hozzájárulás visszavonásának joga: Az érintett jogosult az adatkezeléshez adott hozzájárulását bármikor és ingyenesen visszavonni. Az Adatkezelő tájékoztatja az érintetteket, hogy az adatok kezeléséhez történő hozzájárulás visszavonása nem érinti a visszavonás előtt a hozzájárulás alapján végrehajtott adatkezelés jogszerűségét.

 

4.2.    A Felhasználók jogainak érvényesítése

Az Adatkezelő a kérelem benyújtásától számított legrövidebb idő alatt (indokolatlan késedelem nélkül), legfeljebb azonban 30 napon belül az érintett erre irányuló kérelmére írásban megadja a kért tájékoztatást, illetve a hozzájárulás visszavonása esetén törli az adatokat. Az Adatkezelő helyesbítés, törlés esetén minden olyan címzettet tájékoztat, akivel az adatot közölték. Ha az Adatkezelő az érintett kérésének nem tud eleget tenni, erről az érintettet 30 napon belül tájékoztatja. 

Az érintett Felhasználó adatkezeléshez kapcsolódó jogait az Adatkezelő jelen tájékoztató 2. pontjában meghatározott elérhetőségein gyakorolhatja. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy egyes jogosultságok részben vagy egészben korlátozottak lehetnek. Bármilyen adatkezeléssel kapcsolatos kérdés esetén keressen minket bizalommal. 

Amennyiben az érintett falhasználónak panasza merül fel, vagy jogellenes adatkezelést tapasztal, illetve ennek gyanúja álláspontja szerint fennáll, az alábbi jogok illetik meg:

 

4.2.1.    Az Adatkezelőhöz fordulhat a jelen tájékoztató 2. pontjában meghatározott elérhetőségein, tehát mailt írhat illetve postai levelet is küldhet (ez utóbbi esetben kérjük, írják a borítékra, hogy adatvédelmi megkeresés).

 

4.2.2.    Bírósághoz fordulhat. A bíróságok illetékességéről és elérhetőségeiről az alábbi honlapon tájékozódhat: www.birosagok.hu

 

4.2.3.    Panaszt tehet a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál (Székhely: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11. Webcím: www.naih.hu, Email cím: ugyfelszolgalat@naih.hu).

 

5.    Egyéb rendelkezések

 

5.1.    Adatfeldolgozók igénybevétele 

 

A személyes adatok kezelését az adatkezelő végzi, de a szerződések teljesítése, a webshop üzemeltetése, reklámajánlatok küldése céljából továbbíthatja az adatfeldolgozók részére, akik az Adatkezelő alvállalkozóiként járnak el és egyes adatokat kezelhetnek.

 

Egyéb másik szoftverszolgáltatások és alkalmazások feldolgozója, amelyeket azonban az adminisztrátor jelenleg nem használ.

 

Az Adatfeldolgozók az adatkezelést az Adatkezelő utasításai szerint végzik, az adatkezelést érintő érdemi döntést nem hozhatnak a tudomásukra jutott személyes adatokat kizárólag az Adatkezelő rendelkezései szerint dolgozhatják fel, saját céljára adatfeldolgozást nem végezhetnek, továbbá a személyes adatokat az Adatkezelő rendelkezései szerint kötelesek tárolni, megőrizni és törölni. Az adatfeldolgozási tevékenység során az adatokat az adatfeldolgozók munkavállalói ismerhetik meg.

 

Az adatfeldolgozók neve és elérhetősége végett kérjük, vegye fel velünk a kapcsolatot a jelen adatkezelési tájékoztató 2. sz. pontjában rögzített elérhetőségeinken. 

 

5.2.    Adatbiztonság

 

Adatkezelő az adatkezelést akként végzi, hogy annak során biztosítsa az érintettek magánszférájának védelmét. Adatkezelő az adatokat a technológia állásának leginkább megfelelő információtechnológiai megoldásokkal védi különösen a jogosulatlan hozzáférés, megváltoztatás, továbbítás, nyilvánosságra hozatal, törlés vagy megsemmisítés, valamint a véletlen megsemmisülés és sérülés, továbbá az alkalmazott technika megváltozásából fakadó hozzáférhetetlenné válás ellen.

 

5.3.    Záró rendelkezések

 

A megrendelés online megrendelőlapról történő elküldésével megerősíti, hogy ismeri a személyes adatok védelmének feltételeit, és azokat teljes mértékben elfogadja. Ön elfogadja ezeket a feltételeket azáltal, hogy ellenőrzi a hozzájárulást az online űrlapon keresztül. A hozzájárulás ellenőrzésével megerősíti, hogy ismeri a személyes adatok védelmének jelen tájékoztatóban rögzített feltételeit, és azokat teljes mértékben elfogadja.

 

Az Adatkezelő jogosult ezen feltételek megváltoztatására. Ezeknek a feltételeknek az új verzióját közzéteszik a weboldalunkon.

 

Hatályos 2025.01.01. napjától. 


2. sz. melléklet – Kötelező tájékoztató kellékszavatosságról

 

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a(z) virtuális termék hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

 

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja, vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Fogyasztó és vállalkozás közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló - szerződés esetén Ön a kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a vállalkozás költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. 

 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

 

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

bottom of page